
Z portfolio ilustratorki: ilustrowane portrety rysunkowe
Tworzenie portretów ilustrowanych to usługa, która jest już ze mną bardzo długo.
Obecnie najczęściej tworzę ilustrowane portrety rysunkowe dla przedsiębiorczych kobiet, które tego typu grafikę potrzebują do swojej działalności. I jak się okazuje, portrety te przybierają bardzo ciekawe, czasami nietypowe formy, a ich przeznaczenie jest bardzo różnorodne. Portrety, które rysuję nie zawsze trafiają do ramki… Zapraszam na przegląd możliwości wykorzystania ilustrowanych portretów w biznesie i w procesie budowania marki osobistej.
Portret jako zdjęcie profilowe w mediach społecznościowych
Media społecznościowe to doskonałe miejsce do budowania marki osobistej. Ważne jest, aby się tam wyróżnić, podkreślić swoją wyjątkowość, a przy tym zaprezentować swój wizerunek.
Bardzo często rysunkowy portret stosowany jest w mediach społecznościowych jako swego rodzaju logo. Prosta forma rysunku pozwala na powielanie grafiki także w innych miejscach – np. na wizytówkach, ulotkach. Grafiki mogą być łatwo modyfikowane i dostosowywane do różnych kontekstów i potrzeb.
Portret można wykorzystać także wtedy, gdy chcemy opowiedzieć coś więcej o sobie. Portrety z atrybutami, z elementami reprezentującymi nasze zainteresowania lub to, co robimy to pewnego rodzaju opowieść o nas.
Portrety pomagają także budować autentyczność i wiarygodność wtedy, gdy nie chcemy publikować w mediach społecznościowych naszych zdjęć. Odbiorcy lubią widzieć twarz stojącą za daną marką. Rysunkowy portret dodaje osobistego charakteru działalności biznesowej, co pomaga w budowaniu zaufania i relacji z klientami. To krok w kierunku budowania autentycznej marki, która przemawia do ludzkich emocji. Stosując rysunkowe portrety zamiast tradycyjnych zdjęć, możesz zachować swoją prywatność. Rysunki mogą być bardziej symboliczne i mniej wizerunkowe, niż zdjęcia.
Portret na okładkę książki
Eksperci bardzo często pojawiają się na okładkach pisanych przez siebie książek. Rysunkowy portret to ciekawa alternatywa, jeśli chcemy uniknąć dosłowności, chcemy bardziej symboliczny efekt lub o prostu zależy nam na kreatywnej, wyróżniającej się okładce.
Przykładem jest okładka książki Esther Wojcicki – znajdujące się wokół autorki elementy zdradzają o czym jest książka i budują jej klimat.
W przypadku ilustracji wyobraźnia może poszaleć, można stworzyć wizje, których nie przedstawi się za pomocą fotografii. Takie są dwa kolejne projekty, które chciałam zaprezentować.
To realizacje, które maksymalnie wykorzystują potencjał ilustracji i świadczą o tym, że w ilustracyjnym świecie wszystko jest możliwe. Można na przykład jeździć na żyrafie trzymając szakala na smyczy. Takie obrazowanie ma oczywiście swoje uzasadnienie. Szakal i żyrafa to dwa style komunikacyjne, a o komunikacji bez przemocy pisze Agata Baryła w swojej książce.
Z kolei okładka książki “Superkobiety onlajnu, czyli jak się spełnić w biznesie (online)” Karoliny Kizińskiej również zawiera taki rozbudowany portret autorki. Na ilustracji jest Karolina nakładająca pelerynę supermocy innej kobiecie- w domyśle czytelniczce książki. Ilustracja na okładce, tak jak i sama książka, oddaje ducha kobiecej przedsiębiorczości i wzajemnego wsparcia.
Portret jako element storytellingu
Storytelling to narzędzie powszechnie wykorzystywane w budowaniu marki i w komunikacji marketingowej. Jest to sztuka opowiadania historii, która ma angażować odbiorców emocjonalnie i przekazywać wartości, doświadczenia oraz idee stojące za daną marką.
Jednak storytelling to nie tylko słowo pisane, ale i obraz. Można stworzyć ilustrację do danej historii, a siebie uczynić jej bohaterką. Takie ilustracje powstają dla Kasi, która sprzedaje rzemieślnicze granole pod marką Dziewczyny w spódnicach. Kasia słowem buduje historie, nastrój, a ja tworzę do tego ilustracje – oczywiście z Kasią w roli głównej. Ilustracje publikowane są w mediach społecznościowych.
Mega portret
I na koniec jeszcze wypasiona realizacja, którą również miałam przyjemność stworzyć dla Kasi – Dziewczyny w spódnicach. Kasia wymyśliła, że chce mieć portret przedstawiający ją w otoczeniu jej przyjaciółek. I znowu ilustracja robi coś niesamowitego – w jednym miejscu spotkały się osoby, którym pewnie na co dzień trudno się razem zebrać. Co więcej, każda z pań na to rysunkowe spotkanie mogła wybrać sobie wymarzoną sukienkę. Portret miał emanować kobiecą energią i oddawać wizję wzajemnego wsparcia. Ilustracja została opublikowana w mediach społecznościowych z okazji Dnia Kobiet.
Warto pamiętać!
Chcesz wykorzystać portret ilustrowany w swojej działalności? Pamiętaj, że estetyczne i starannie wykonane rysunkowe portrety podkreślają profesjonalizm Twojej marki. Dowodzą, że dbasz o detal i jakość, co może przekładać się na postrzeganie Twojej marki jako solidnej i godnej zaufania.
Jak widać na przykładach, portrety rysunkowe to nie tylko popiersia do powieszenia w ramce. Możliwości jest wiele. Sprawdź moją ofertę z cennikiem –> ilustrowane portrety rysunkowe.
Jeśli chcesz mieć portret ilustrowany, żeby wykorzystywać go w swojej działalności – zapraszam do współpracy!