Na blogu

Wciśnij enter aby wyszukać

Rysunkowe ikonki i ich zastosowanie w biznesie

Gosia Zimniak - ilustracje / BIZNES  / Rysunkowe ikonki i ich zastosowanie w biznesie
rysunkowe ikonki

Rysunkowe ikonki i ich zastosowanie w biznesie

Ikonki graficzne to proste znaki niosące ze sobą konkretny przekaz, znaczenie. Ikonki otaczają nas na co dzień, zarówno w sferze elektronicznej i wirtualnej (np. na wyświetlaczu telefonu klikasz ikonkę z kopertą, jeśli chcesz wysłać wiadomość), jak i tej offline (np. przy pokrętle  w pralkach bardzo często programy prania oznaczone są ikonkami). W biznesie ikonki ułatwiają komunikację, przyciągają uwagę oraz uatrakcyjniają przekaz. I jeśli chodzi o biznesowe zastosowanie ikonek graficznych, to mamy tutaj mnóstwo możliwości – również tych internetowych oraz offline (materiały drukowane). W wielości rodzajów ikonek graficznych, warto przyjrzeć się ikonkom w stylu rysunkowym. Można stworzyć z nimi naprawdę ciekawe projekty i uzyskać wyjątkowy klimat.

Chcesz się dowiedzieć, jaką wartość rysunkowe ikonki mogą wnieść do Twojej komunikacji? Czytaj dalej!

Zastosowanie ikonek graficznych w biznesie

Jeśli chodzi o biznes, ikonki graficzne można wykorzystać na wiele sposobów.

Gdzie mogą pojawić się ikonki graficzne:

  • przyciski internetowe,
  • infografiki,
  • projekt logo,
  • ikony mediów społecznościowych,
  • cenniki,
  • posty w mediach społecznościowych,
  • opakowania,
  • prezentacje
  • i więcej!

 

Zalety ikonek graficznych

Ułatwiają i uatrakcyjniają komunikację

Zapewne Twoja marka nieustannie przekazuje jakieś komunikaty. Informujesz odbiorców o swoich usługach, prezentujesz swoją wiedzę i tworzysz wezwania do działania. Ikonki mogą pomóc Tobie przekazać te komunikaty bardziej efektywnie.

Ikonki ułatwiają komunikację i docieranie z przekazem do odbiorców. W jaki sposób? Odpowiednio dobrane do komunikatu sugerują jego treść. Przykładowo, na stronie o firmie, gdy zobaczymy ikonkę z telefonem możemy spodziewać się, że znajdują się tam dane do kontaktu. Ikonki pomagają też zaprojektować bardziej przejrzystą treść zarówno w internecie, jak i w druku.

Przyciągają uwagę

Elementy wizualne doskonale nadają się do przyciągania uwagi odbiorców.

Strony internetowe zazwyczaj są wypełnione treścią: wpisy na blogu, opis usług lub podstrona „O firmie”. Sam tekst dość trudno się czyta i internaucie trudno skupić uwagę na zbyt dużej ilości treści. Dlatego warto zadbać o jej warstwę wizualną. Z pomocą przychodzą ikonki.

Na przykład, fragmenty treści na stronie można oznaczyć ikonkami graficznymi. Poniżej przykład z mojej strony:

rysunkowe ikonki graficzne

 

Ręcznie rysowane ikonki – atrakcyjna alternatywa tradycyjnych ikonek

Jest wiele różnych rodzajów ikonek graficznych… Różnią się one stylem wizualnym (np. realistyczne, minimalistyczne, rysunkowe w stylu doodle), szczegółowością (realistyczne, uproszczone, symboliczne) lub kształtem (gdy umieszczamy znak graficzny na jakimś tle).

Poniżej podział ikonek z książki “Infografika. Sztuka atrakcyjnego prezentowania treści” mojego autorstwa.

Jak widzisz, ikony graficzne potrafią być niezwykle różnorodne. Niektóre z nich sprawią, że marka będzie postrzegana jako elegancka i nowoczesna lub energiczna i kreatywna. Dobrze dobraną ikonografią można jasno przekazać konkretne komunikaty.

Przejdźmy do rysunkowych ikonek graficznych, które miały być tematem tego wpisu 😉 Czym one się wyróżniają?

Ręcznie rysowane elementy i ikonki graficzne mają lekki, swobodny charakter. I właśnie takiego charakteru mogą nadać projektowi lub stronie, na której się pojawią.

Bardzo lubię mówić, że rysunkowa ikonka (jak i każdy rysunkowy element graficzny) sugeruje, że za projektem stoi człowiek i kładzie nacisk na taki ludzki charakter komunikacji czy marki, która wykorzystuje tego typu obrazy.

Rysunkowe ikonki graficzne, pomimo że są odręczne i cechuje je asymetria, brak równowagi, niedoskonałość, są zaprojektowane z intencją i wielką dbałością o szczegóły. Każda krzywizna, obrys, linia celowo przekazują coś na temat ikonki i zapewniają artystyczny, swobodny klimat. Ta niedoskonałość dodaje piękna i charakteru. Przeciwieństwem są tworzone komputerowo ikony, które powszechnie widzimy np. w aplikacjach w telefonie, na komputerze. Rysunkowe ikonki wprowadzą energię świeżości i kreatywności w komunikację Twojej marki.

 

Jak prawidłowo stosować ikonki graficzne w swojej komunikacji?

Jest kilka kwestii, których świadomość pozwoli efektywniej wykorzystywać ikonki graficzne w komunikacji.

Odpowiednie dobranie ikony do tego, co chcemy nią przekazać

Najpierw zastanów się, do czego będą Ci potrzebne ikony. Co chcesz przekazać? Jaki komunikat chcesz wzbogacić o ikonkę? Ikonki mogą nawiązywać wprost do Twojej niszy (np. zdrowie i uroda) lub mogą dotyczyć tematów, które często podejmujesz w swojej komunikacji.

Jak już wiesz, gdzie chcesz wykorzystać ikonki, szukaj znaku graficznego, który będzie najlepiej oddawał znaczenie danego przekazu. Niektóre rzeczy można pokazać wprost, np. znak telefonu oznacza, że cyfry znajdujące się za nim to numer telefonu. Niektóre rzeczy można pokazać bardziej metaforycznie, symbolicznie, ale przy tym jeszcze bardziej pobudzić wyobraźnię odbiorcy. Na przykład rakieta może oznaczać start czegoś, launch jakiejś oferty lub superpromocji. Diament może reprezentować pojęcia „drogocenny”, „wyjątkowy”, a koła zębate „działanie”, „produktywność”.

Spójność

Jak wspomniałam wcześniej, ikonki graficzne mogą być utrzymane w różnych stylach wizualnych. Dany styl należy dobrać do charakteru marki i jej komunikacji. Jednak bardzo ważne w tym wszystkim jest to, aby wszystkie ikonki graficzne wykorzystane w projekcie czy na stronie były spójne – utrzymane w jednym stylu. Spójny zestaw ikonek graficznych stworzony jest przy użyciu tej samej palety kolorystycznej oraz techniki wykonania.

Personalizacja

Ikonki to element komunikacji wizualnej marki, dlatego należy zadbać, aby pasowały one do charakteru i stylu marki. W przypadku gotowych ikonek graficznych, możemy zagrać tutaj dopasowaniem kolorystyki do marki lub podłożeniem charakterystycznego dla marki tła.

Skąd wziąć ikony graficzne?

Jedną z możliwości jest po prostu zlecenie zaprojektowania takich ikon profesjonalnemu grafikowi. Można też skorzystać z szerokiej oferty gotowych ikonek. W ofercie mojego sklepu znajdziesz zestawy gotowych ikonek rysunkowych. Są one pogrupowane w tematyczne zestawy (składające się z 20-30 elementów). Obecnie znajdują się w sklepie zestawy m.in. biznesowe, kobiece, związane z różnymi okazjami – święta, Walentynki, o tematyce zdrowia, urody i wiele więcej – sprawdź! Co ważne, wszystkie zestawy utrzymane są w tym samym rysunkowym stylu, dzięki czemu możesz korzystać z różnych ikonek mając gwarancję, że projekt stworzony z ich pomocą będzie spójny. Większość zestawów jest dostępna w wersji czarno-białej oraz kolorowej, również w formatach wektorowych.

Przykładowe zestawy ikonek rysunkowych dostępnych w moim sklepie na Etsy

rysunkowe ikonki graficzne rysunkowe ikonki graficzne rysunkowe ikonki graficzne rysunkowe ikonki graficzne rysunkowe ikonki graficzne

Jedną z korzyści korzystania z usług projektanta jest to, że może on tworzyć ikony specjalnie dopasowane do Twojej marki. Decydując się na gotowe ikonki, warto upewnić się, że pasują one do tożsamości i charakteru Twojej marki. Jedną z opcji personalizacji materiałów graficznych jest nadawanie im kolorystyki danej marki – stworzone przeze mnie gotowe ikonki można umieścić na tle nawiązującym do marki lub zmienić im całkowicie kolor (w razie czego mogę to zrobić dla Ciebie!).

Chcesz przetestować, czy rysunkowe ikonki pasują do Twojej komunikacji? –> Przy zapisie do mojego newslettera otrzymasz paczkę 30 rysunkowych ikonek z różnych zestawów, które oferuję w moim sklepie na Etsy.

Do mojego newslettera możesz zapisać się tutaj –> zapis do newslettera