Jakie jest Twoje “Dlaczego?”
Jakie jest Twoje „dlaczego”? Dlaczego robisz to, co robisz? Często słyszę, że w biznesie warto znać swoje „dlaczego”, warto znać swoje powołanie i misję.
Przyznam, że jakoś nigdy specjalnie nad tym nie rozmyślałam, bo odpowiadając na pytanie, dlaczego zarabiam rysując i tworząc ilustracje, ciśnie mi się na usta tylko jedna, bardzo prosta odpowiedź: Bo kocham to robić.
Ostatnio jednak zastanowiłam się nad tym głębiej. Stwierdziłam, że musi napędzać mnie coś więcej niż uwielbienie do rysowania, bo mogłabym przecież realizować tę pasję bez formalności okołobiznesowych, bez comiesięcznej wpłaty do ZUSu, bez rozkminiania tego, jak podbić Instagram.
Jakie jest zatem moje „dlaczego”?
Uwielbiam tworzyć, ale też dzielić się tym, co tworzę. Lubię, gdy to, co tworzę ma znaczenie – publikowana przeze mnie ilustracja zainspiruje kogoś, a stworzony przeze mnie projekt okładki książki będzie spełnieniem marzeń autorki. Co za tym idzie, tworzę ilustracje, które są nie tylko dekoracją, dodatkiem do tekstu, ale i same w sobie niosą znaczenie, inspirują lub motywują.
Lubię czytać, lubię piękne książki i nie ma nic bardziej satysfakcjonującego w mojej pracy niż trzymanie (a jeszcze lepiej – czytanie) książki, do której stworzyłam ilustracje lub projekt okładki. Tworzenie pięknych książek to zdecydowanie moja zawodowa misja.
Na poniższym zdjęciu ja i mój stosik chwały – książki z moimi ilustracjami lub okładką.
Przez 12 lat działalności miałam okazję współpracować z wieloma ciekawymi i inspirującymi osobami. O moich klientkach, które są prawdziwymi kobietami-rakietami przeczytasz we wpisie Przedsiębiorcze kobiety, od których wiele się nauczysz. Miałam możliwość uczestniczenia, czasami w większych, czasami w mniejszych projektach, ale zawsze bardzo inspirujących. Nie miałabym tego, gdybym tworzyła wyłącznie do szuflady.
Poniżej zdjęcie z Karoliną Kizińską na premierze jej książki, do której wykonałam ilustrację na okładkę.
Dlaczego warto znać swoje „dlaczego”?
Świadomość swojego „dlaczego” w biznesie to źródło inspiracji i motywacji do działania, które pomaga pokonywać wszelkie trudności i osiągać wyznaczone cele. Sama w mojej 12-letniej działalności miałam wiele momentów kryzysowych i zwątpienia i gdyby nie to wszystko, co stoi za moim „dlaczego?” już dawno bym ją porzuciła.
To co stoi za „dlaczego” jest też punktem wyjścia do budowania autentycznej marki. W tłoczonym rynku przekaz „dlaczego” może być wspaniałym wyróżnikiem. Unikalność marki leży w pasji i głęboko zakorzenionych wartościach, to sprawia, że dana marka staje się wyjątkowa i przyciągająca uwagę. A skoro jesteśmy już przy wartościach i wizji stojącej za marką – wszystko to pomaga przyciągnąć idealnego klienta – takiego, któremu bliskie są te same wartości.
A jeśli Ty czujesz, że nadajemy na tych samych biznesowych falach – zapraszam do współpracy! Zobacz, co mogę dla Ciebie zrobić –> moja oferta