
Ilustracje dla biznesu – inspirujące przykłady
Prowadzisz własny biznes? Budujesz markę eksperta? Prowadzisz komunikację na mediach społecznościowych? Koniecznie sprawdź, w jaki sposób możesz wykorzystać ilustracje w swojej działalności. Z mojego wpisu dowiesz się, jakie korzyści przynosi zastosowanie ilustracji w biznesie, zobaczysz też inspirujące przykłady ilustracji, które stworzyłam dla moich biznesowych klientów.
Ilustracje dla biznesu to najczęstszy typ zleceń, które wykonuję. Od początku mojej działalności miałam okazję współpracować z wieloma przedsiębiorczymi osobami. Były to współprace bardzo ciekawe i bardzo różnorodne. Bo warto sobie uświadomić, że materiały wizualne w biznesie to nie tylko logo i wizytówki. W biznesie i w komunikacji marki warto wykorzystać także ilustracje. Dlaczego?
Jakie korzyści przynosi użycie ilustracji w biznesie?
Przyciąganie uwagi
Ilustracje są atrakcyjne wizualnie, dlatego przyciągają uwagę bardziej niż sam tekst. Warto wzbogacać nimi teksty na stronie internetowej, blogu oraz komunikację na mediach społecznościowych.
Wspieranie storytellingu
Ilustracje mają potężną zdolność do opowiadania historii. Dzięki nim można łatwiej przedstawić idee, emocje i przekazywać wartości związane z marką.
Pomoc w komunikacji marki
Materiały graficzne pomagają w wyjaśnianiu treści. Powinno to zainteresować zwłaszcza osoby, które budują markę ekspercką i dzielą się swoją wiedzą. Ilustracje albo infografiki mogą pomóc w wyjaśnieniu skomplikowanych treści i konceptów sprawiają, że przekaz jest przystępny i zrozumiały..
Dzięki ilustracjom można dostosować komunikację do różnych grup docelowych, uwzględniając ich preferencje i potrzeby.
Ilustracje mogą pomóc także w przekazywaniu subtelnych przekazów i wartości marki, które niekoniecznie dałoby się wyrazić tylko słowami.
Budowanie rozpoznawalności marki
Unikalne, starannie wykonane ilustracje mogą stać się charakterystycznym elementem identyfikacji wizualnej marki, co przyczynia się do zwiększenia rozpoznawalności.
Ilustracje można też wykorzystać w budowaniu pozytywnego wizerunku marki. Ilustracje sugerują takie cechy marki, jak otwartość, kreatywność, przyjazność, ludzkie podejście. O wiele łatwiej zbudować przyjazny, ludzki wizerunek ilustracjami czy rysunkami niż pozbawionymi charakteru zdjęciami stockowymi.
Ilustracje dla biznesu – 5 inspirujących przykładów
Przejdźmy do przykładów. Mam dla Ciebie 5 inspirujących przykładów wykorzystania ilustracji w biznesie.
Niestandardowy portret rysunkowy
Rysunkowe portrety ilustrowane to stały element mojej oferty. Często stosowany jest jako awatar w mediach społecznościowych lub zamiast zdjęcia w procesie budowania marki.
Jednak rysunkowe realistyczne popersie to nie jedyny sposób na pokazanie siebie za pośrednictwem ilustracji. Stworzyłam wiele portretowych realizacji, które maksymalnie wykorzystują potencjał ilustracji i świadczą o tym, że w ilustracyjnym świecie wszystko jest możliwe. Można na przykład jeździć na żyrafie trzymając szakala na smyczy. Takie obrazowanie ma oczywiście swoje uzasadnienie. Szakal i żyrafa to dwa style komunikacyjne, a o komunikacji bez przemocy pisze Agata Baryła w swojej książce.
Okładka książki “Superkobiety onlajnu, czyli jak się spełnić w biznesie (online)” Karoliny Kizińskiej również zawiera taki rozbudowany portret autorki. Na ilustracji jest Karolina nakładająca pelerynę supermocy innej kobiecie- w domyśle czytelniczce książki. Ilustracja na okładce, tak jak i sama książka, oddaje ducha kobiecej przedsiębiorczości i wzajemnego wsparcia.
Oba powyższe przykłady pokazują, jak ciekawie można pokazywać idee stojące za daną marką.
Kalendarz/planner z ilustracjami
Ilustracje mogą ozdabiać kalendarze i planery, czyniąc je bardziej atrakcyjnymi i przyjemnymi w użyciu. Niezależnie czy te produkty tworzone są z myślą o sprzedaży czy jako materiały marketingowe – promujące markę.
Poniżej rozkładówka z kalendarza kadrowca Karoliny Niedzielskiej – całkowicie zaprojektowanego przeze mnie.
A to notes “Bogactwo to stan umysłu” Marty Manterys, do którego zilustrowałam finansowe afirmacje.
Połączenie zdjęcia i rysunku
Coś niestandardowego stworzyłam dla marki Dziewczyny w spódnicach (polecam ich smaczne, naturalne granole!). Do zdjęć produktowych dodałam rysunki przedstawiające Kasię – właścicielkę marki. Powstały w ten sposób spersonalizowane grafiki, które pokazują luz i pozytywną energię stojącą za Dziewczynami w spódnicach. Niestandardowe wizualizacje przyciągają uwagę i zapadają w pamięć internautów.
Wspieranie storytellingu
W jaki sposób ilustracje mogą wspierać storytelling w marketingu?
Przykładem mogą być ilustracje, które stworzyłam dla Karoliny Kizińskiej. Po jednej stronie lustra mamy kobietę pracującą w korporacji, a w lustrze odbija się jej marzenie – własny biznes online umożliwiający pracę z każdego miejsca, nawet z egzotycznej plaży (Karolina pomaga kobietom zakładać i rozwijać własne biznesy online). Druga wersja ilustracji pokazuje kobietę w jej domowym, przytulnie urządzonym biurze. Mamy tutaj narysowaną historię zawierającą ideę i wartości stojące za marką Karoliny. Taka ilustracja pobudza wyobraźnię odbiorcy i zachęca do komentowania.
Ciekawe historie opowiada też marka Dziewczyny w spódnicach, o której już wspominałam powyżej. I również ona do opowiadania historii wykorzystuje ilustracje publikując je na swoich mediach społecznościowych. Poniżej przykład – ilustracja, która powstała na podstawie zdjęcia z dzieciństwa Kasi – właścicielki marki i jej brata. Na ilustracji dzieci zostały zaopatrzone w czekoladę, bo to właśnie na Dzień Czekolady została opublikowana ta historia z dzieciństwa.
Jak widać, ilustracje mają szerokie zastosowanie w biznesie. Jeśli chcesz skorzystać z wszystkich zalet, jakie dają ilustracje w komunikacji biznesowej – zapraszam do współpracy! Mogę stworzyć a Ciebie kreatywne ilustracje, które wzbogacą Twoje treści na stronie internetowej lub na mediach społecznościowych, zbudują pozytywny wizerunek marki i zaangażują odbiorców.