Na blogu

Wciśnij enter aby wyszukać

Jak zwiększyć sprzedaż i zdobyć klientów premium?

Gosia Zimniak / BIZNES  / Jak zwiększyć sprzedaż i zdobyć klientów premium?

Jak zwiększyć sprzedaż i zdobyć klientów premium?

Jak rozwinąć swój biznes usługowy? Jak dotrzeć do klientów dysponujących dużym budżetem? Mam dobrą wiadomość – jest wspaniałe źródło wiedzy na ten temat. Mowa tu o kursie Jak zwiększyć sprzedaż usług w internecie autorstwa Justyny Fabijańczyk.

Jak tylko zobaczyłam opis i spis zawartości kursu, wzbudził on moje zainteresowanie. Uważam, że jest on czymś wyjątkowym na rynku kursów online. Dlaczego? Sporo z nich bowiem dotyczy e-biznesów (tworzenia i sprzedawania produktów eksperckich). Bardzo mało jest wiedzy na temat tego, jak rozwijać biznes, który polega na świadczeniu usług.

Dla wielu freelancerów czy przedsiębiorców pozyskiwanie klientów i sprzedaż to jedna z najtrudniejszych kwestii. Sprzedaż w naszych przekonaniach nacechowana jest negatywnie (mi na przykład kojarzy się z telefonami od telemarketerów czy z bezosobowymi mailami, które dostaję i które zaczynają się od „Szanowni Państwo”). Nie lubimy sprzedaży nie tylko wtedy, gdy ktoś chce nam coś sprzedać. Sami nie lubimy sprzedawać. Zwłaszcza jeśli ktoś jest introwertykiem (tak jak ja), a swoje usługi opiera na twórczości artystycznej (tak jak ja).

Moją uwagę w opisie kursu Justyny przyciągnęło też określenie „klient premium”. Dlatego bez zastanowienia postanowiłam go przetestować. Jakie są moje wrażenia? Czy warto zainwestować w ten kurs?

Na początek kilka informacji o tym, kim jest Justyna Fabijańczyk? I dlaczego uczy ona sprzedaży usług?

Justyna Fabijańczyk od ponad 10 lat zajmuje się sprzedażą usług kreatywnych i reklamowych. To podróżniczka i autorka bloga Cyfrowi Nomadzi. Wrażenie robi jej lista klientów, z którymi współpracowała, to nie tylko wielkie marki z Polski, ale agencje z Nowego Jorku, New Delhi, Kopenhagi i Tel Awiwu. Takie doświadczenie sprawia, że z czystym sumieniem można zawierzyć Justynie w temacie, jakim jest pozyskiwanie wartościowych klientów.

Justyna wychodzi z założenia, że w ciągu ostatniego czasu sprzedaż się bardzo zmieniła. Na szczęście (dla introwertycznych freelancerów) polega bardziej na budowaniu relacji z klientami i tworzeniu autentycznej, przyciągającej marki. Jednak i tutaj widzę pewne niebezpieczeństwo. W budowaniu marki, tworzeniu super profesjonalnego miejsca w sieci czy angażujących profili w mediach społecznościowych można się zatracić i zapomnieć, że naszym celem powinno być… pozyskiwanie klientów. Justyna w swoim kursie podpowiada jak wyjść z tego błędnego koła i nie tylko budować relacje z klientem, ale i wyczuć jego potrzeby oraz przygotować rozwiązanie jego problemów.

Tego dowiesz się z kursu:

  • jakie są możliwości pracy freelancera, przy czym nacisk jest położony na zdobywanie i obsługę klientów premium (większych firm i korporacji), a celem będzie nawiązanie z nimi stałej współpracy,
  • jak określić grupę potencjalnych klientów – większość z nas dobrze zna ten etap, ale zapomina o jednym ważnym aspekcie – zadaniu sobie pytania, czy dana grupa odbiorców ma potencjał zakupowy,
  • jak zaprojektować przyciągającą usługę, czyli tworzenie oferty w taki sposób, by dla potencjalnego klienta była ona już na pierwszy rzut oka atrakcyjna,
  • dlaczego klienci kupują (w kursie znajdziesz podstawy psychologii sprzedaży) i jak budować zaufanie klienta,
  • jak stworzyć autentyczną markę,
  • jak poprawić swój profil na LinkedIn i co robić, aby pojawiać się w wynikach wyszukiwania w tym serwisie (Justyna zdradza wielki sekret LinkedIn),
  • jak zrobić listę wymarzonych klientów i jak z nią pracować (np. w serwisie LinkedIn).

 

Zresztą więcej o kursie może powiedzieć sama Justyna Fabijańczyk, oddaję jej głos:

Kurs sprzedaży dla freelancerów i agencji from yusti93 on Vimeo.

 

Moje wrażenia z kursu

Przede wszystkim kurs jest bardzo praktyczny. Justyna dzieli się nie tylko konkretnymi wskazówkami i radami, ale i gotowymi rozwiązaniami. W kursie znajdziesz gotowe zdania, gotowe maile, które wystarczy zaadaptować do swojej działalności i możesz je wykorzystywać do komunikacji z klientami.

Wszystko omówione jest krok po kroku. Przykładowo, gdy Justyna omawia działania na LinkedIn – pokazuje przykłady. Sama sporo uwagi poświęciłam modułowi o LinkedIn. Justyna bardzo sensownie podkreśla zalety tego portalu – dlaczego warto w nim być i działać?. Przede wszystkim jest tam duży biznes, jest tam więcej osób decyzyjnych (niż np. na Facebooku), do których warto trafić ze swoim przekazem. Sam moduł jest bardzo długi i pokazuje właśnie jak krok po kroku swój poprawić profil i jak nawiązywać kontakty z potencjalnymi klientami.

A co do praktycznego aspektu kursu, podobają mi się ćwiczenia. Jest to pdf, który można sobie wydrukować i uzupełnić przy okazji każdej z lekcji.

To nie jest kurs dla tych, którzy myślą, że wystarczy obejrzeć przygotowane przez Justynę filmy i spadnie na niego deszcz klientów. Strategie proponowane przez Justynę, według mnie, wymagają pracy i zaangażowania. Ale myślę, że warto. Ja sporo wskazówek od Justyny wdrażam właśnie do swojej strategii. Nie mogę doczekać się efektów.

 

Polecam! A jeśli chcesz poczuć przedsmak kursu, obejrzyj 4 darmowe szkolenia wideo. Wystarczy zapisać się na jej listę mailingową.