Na blogu

Wciśnij enter aby wyszukać

Zasady budowania relacji przez telefon [INFOGRAFIKA]

Gosia Zimniak / BIZNES  / Zasady budowania relacji przez telefon [INFOGRAFIKA]
infografika

Zasady budowania relacji przez telefon [INFOGRAFIKA]

 

Dzisiaj obiecana w poprzednim wpisie infografika dotycząca budowania relacji z klientem przez telefon. Poprzednio publikowałam wpis o budowaniu relacji przez e-mail, a obie infografiki powstały na podstawie książki Mateusza Grzesiaka „Psychologia sprzedaży – droga do sprawczości, niezależności i pieniędzy„, wyd. OnePress.

Za każdym razem, gdy przyznaję się publicznie, że mam duży problem z rozmowami telefonicznymi (nie lubię ich i stresuję się nimi), sporo osób pisze, że ma tak samo. Podnosi mnie to na duchu, że nie jestem sama 😉 Aczkolwiek nie zaszkodzi trochę podnieść swoje umiejętności budowania relacji przez telefon. Z pomocą przychodzi ta infografika. Jest adresowana głównie do sprzedawców, ale są też ogólne wskazówki, które można zastosować po prostu w rozmowie z klientem (chociaż bardzo często w takich rozmowach coś sprzedajemy, nawet czasami nie uświadamiając sobie tego).

To co szczególnie wydaje mi się w niej przydatne, to to, żeby się przygotować do rozmowy. Pamiętam jak byłam dzieckiem, przed wykręceniem numeru do domu mojej koleżanki (trudno uwierzyć, że były takie czasy, kiedy nie było osobistych telefonów komórkowych), pisałam sobie całą regułkę, w jaki sposób poproszę koleżankę do telefonu. Nie omieszkałam napisać na kartce nawet swojego imienia i nazwiska. Tak, tak, stres był taki, że mogłam zapomnieć nawet jak się nazywam 🙂 Podobnie w dorosłym życiu można przygotować się do rozmowy telefonicznej – przemyśleć sobie, co powiemy, a nawet napisać. Przydaje się elevator speech (i to nie tylko w trakcie rozmów telefonicznych).

Podobnie jak w omawianej przez mnie ostatnio komunikacji mailowej, w tym przypadku też warto postawić na zwięzłość. Pamiętajmy, naszemu rozmówcy pewnie też zależy na jak najszybszym porozumieniu się, zamknięciu tematu i powrocie do swoich zajęć.

 

[KONKURS] Mam niespodziankę – do wydania jeden egzemplarz książki Mateusza Grzesiaka „Psychologia sprzedaży – droga do sprawczości, niezależności i pieniędzy” od wydawnictwa OnePress. Otrzyma ją pierwsza osoba, która w komentarzu wyrazi chęć jej otrzymania 😉 i odpowie na pytanie: 

Jaką formę komunikacji z klientem wolisz: e-mail, telefon, a może spotkania osobiste I dlaczego?

Oczywiście wszystkich zachęcam do dzielenia się swoimi przemyśleniami i doświadczeniem w związku z komunikacją z klientem!