Infografiki

Potrzebujesz infografiki, która zwiększy
czytelność i atrakcyjność twojego przekazu?
Stworzę ją dla Ciebie!

Dlaczego infografiki?

Dlaczego warto powierzyć mi wykonanie infografiki?

Mam doświadczenie projektowe

Mam doświadczenie projektowe

To sztuka tak połączyć obraz i tekst, żeby obraz wspierał tekst (pracował na jego czytelność i atrakcyjność), a nie go przytłaczał.

Jestem także copywriterem

Jestem także copywriterem

Piękny design infografiki to nie wszystko... Mogę opracować tekst na infografikę i zadbać o jego poprawność.

Moje infografiki są często udostępniane

Moje infografiki są często udostępniane

Wiem jak stworzyć infografikę, która nie tylko przyciągnie uwagę, ale i będzie chętnie udostępniana w social mediach.

Pomogę w promocji infografiki

Pomogę w promocji infografiki

Chętnie doradzę lub pomogę w promocji infografiki. Niech Twoja marka będzie widoczna!

CENNIK INFOGRAFIK – WYBIERZ INFOGRAFIKĘ, KTÓRA SPEŁNI TWOJE POTRZEBY:

ESENCJALISTKA
200zł nettoza infografikę
  • Przygotowanie infografiki na podstawie dostarczonych materiałów
  • Maksymalnie 2 grupy danych
  • Zaprezentuj esencję informacji, bez zbędnych słów i obrazów!
  • Przykłady:
PERFEKCJONISTKA
500zł nettoza infografikę
  • Przygotowanie infografiki na podstawie dostarczonych materiałów
  • Infografika zawierająca do 10 grup danych
  • Perfekcyjny rozmiar, aby przedstawić jakiś temat - zaspokoić ciekawość odbiorcy i sprawić, żeby chciał więcej...
  • Przykłady:
MULTIINSTRUMENTALISTKA
od 600zł nettowyceniana indywidualnie
  • Infografika duża - powyżej 10 grup danych
  • To może się zawierać w tym pakiecie: przygotowywanie infografiki pod landing page lub do newslettera, opracowywanie (a także szukanie) materiału do infografiki.
  • Przykłady:

INFOGRAFIKI – NAJCZĘŚCIEJ ZADAWANE PYTANIA

Co można przedstawić za pomocą infografiki?

Infografiki mają wiele różnorodnych zastosowań. Z ich pomocą można w atrakcyjny i czytelny, sposób przedstawić:

  • wyniki ankiety,
  • życiorys,
  • instrukcję,
  • prezentację,
  • wizję marki lub firmy,
  • raport,
  • statystyki,
  • historię własną lub firmy,
  • zagadnienia z książki, streszczenie,
  • oś czasu (np. historia firmy, podsumowanie roku, kwartału, harmonogramy projektów),
  • i wiele innych informacji :)

Jakie mogą być cele infografiki?

Budowanie wizerunku eksperta – dzięki infografikom w efektywny i atrakcyjny dla odbiorcy sposób można się dzielić swoją wiedzą i doświadczeniem zawodowym oraz ważnymi informacjami związanymi z branżą.

Zwiększanie widoczności marki – infografiki są projektowane tak, żeby zawierały nie tylko wyjątkowe wiedzę i doświadczenie, jakie posiada marka/firma, ale także informacje o niej samej: logo, adres www, e-mail oraz charakterystyczne dla niej elementy wizualne: kolorystyka, ikony. Dzięki temu, gdy infografika jest licznie udostępniana przez internautów – zwiększa się widoczność marki.

Łatwiejsza komunikacja – przedstawienie informacji, nawet tych bardzo złożonych, w formie wizualnej sprawia, że są one łatwiejsze i szybsze do zrozumienia. Dotyczy to komunikacji skierowanej do klientów, a także wewnątrz firmy.

Zwiększenie ruchu na stronie/blogu – infografiki wyróżniają się i przyciągają uwagę. Dlatego wpisy czy artykuły z nimi są chętniej odwiedzane i czytane, a także polecane dalej.

Budowanie zaangażowania odbiorców – infografiki wywołują emocje – mogą bawić, inspirować, motywować. Wszystko to sprawia, że odbiorca staje się fanem marki – poleca ją, kupuje jej produkty i usługi.

Czym charakteryzuje się skuteczna (realizująca założone cele – patrz pytanie wyżej) infografika?

Infografika powinna być:

Unikalna – infografiki są coraz bardziej popularne w internecie, więc warto zaprojektować coś, co nie wygląda jak setki innych infografik

Prosta – w infografice chodzi o to, żeby informacje były podane w jak najbardziej przystępny i czytelny sposób, dlatego warto zrezygnować z wszystkiego, co odwróci uwagę od głównego przekazu. Chaos do infografiki może wprowadzić: nadmiar kolorów, zastosowanie zbyt wielu krojów pisma, zbyt wiele słów i długich opisów, zbędne ozdobniki.

Zaskakująca – dzięki temu będzie miała jeszcze większą siłę oddziaływania.

Piękna – co świadczy o pięknie infografiki? Na pewno nie dodawanie kolejnych ozdobników czy fikuśne kroje pisma. Informacje są piękne same w sobie, a zastosowane obrazy mają je wspierać, a nie przytłaczać. Przyjemne dla oczu infografiki mają ciekawe połączenia kolorystyczne, intrygujące ilustracje, ciekawe tekstury, są czytelne.

Jakie elementy powinna posiadać infografika?

Obrazy pozwalają na przedstawienie informacji w atrakcyjny, czytelny sposób – upraszczają koncepcje. Na infografice mogą się znaleźć różne rodzaje obrazów: rysunki, zdjęcia, ikony/symbole (prezentują myśli i pojęcia w prosty, uniwersalny, łatwy do odczytania sposób), grafy, wykresy, grafika wektorowa – komputerowa, symbole.

Teksty i liczby najlepiej w formie pojedynczych słów, haseł: krótkie akapity, wypunktowania.

Kolory – ich odpowiednie zastosowanie może podkreślać to, co ważne, kategoryzować i segregować informacje. Kolory tworzą nastrój.

Tytuł – przykuwający uwagę i wzbudzający ciekawość. Powinien odzwierciedlać to, co odbiorca znajdzie w infografice, ale także intrygować i zachęcać do zapoznania się z projektem.

Dlaczego warto oddać zaprojektowanie infografiki w ręce projektanta?

Projektowanie infografik nie jest proste. To sztuka tak połączyć obraz i tekst, żeby obraz wspierał tekst (pracował na jego czytelność i atrakcyjność), a nie go przytłaczał. Dlatego stworzenie infografiki warto oddać w ręce osoby z doświadczeniem projektowym, ale to nie jedyny powód.

Infografika nie jest po prostu tekstem z doklejonym do niego obrazem (często zauważam ten błąd w „infografikach”). Obraz powinien ilustrować tekst, opowiadać historię, co wymaga wyobraźni i twórczego podejścia.

Projektant stworzy prawdziwie unikalną infografikę – z autorskimi grafikami czy ilustracjami. Co prawda jest wiele programów do samodzielnego tworzenia grafiki, tylko one opierają się na określonej, skończonej liczbie szablonów, schematów, ikonek i wszystkie grafiki tworzone w tych programach są do siebie podobne (wprawne oko to zauważy).

Projektant zadba, żeby infografika prawidłowo wyświetlała się na różnych urządzeniach, a w różnych portalach społecznościowych – była czytelna. Nic nam po nawet najładniejszej infografice, kiedy nie można jej zobaczyć na często używanych urządzeniach czy w serwisach społecznościowych.

Tylko dobrze zaprojektowane, ciekawe infografiki mają szansę stać się sławne, reszta ginie w czeluściach internetu.

Jak przebiega projektowanie infografik?

1. Przygotowanie

Na początek warto odpowiedzieć na pytania:

  • Jaki cel ma mieć infografika? Jakie cele ma zamiar osiągnąć firma wykorzystując je w swojej komunikacji?
  • Kto będzie odbiorcą infografiki?

Zrozumienie tego pomoże w obraniu kierunku działań projektowych oraz ma wpływ na charakter infografiki.

2. Zebranie informacji do przedstawienia na infografice

Warto zacząć od pomysłu – głównej idei infografiki. Najlepiej, żeby zawierała się w jednym zdaniu. Jaki problem będzie poruszała (i rozwiązywała) infografika? Jakie informacje i dane są potrzebne do poparcia głównej tezy infografiki?

W tym procesie trzeba zebrać esencję informacji, więc pewnie sporo słów będzie trzeba odrzucić.

3. Stworzenie narracji

Infografika jest formą storytellingu, więc tak jak każda opowieść powinna posiadać narrację: początek, rozwinięcie i zakończenie. Przy czym w przypadku infografiki nie opowiadamy historii, tylko ją pokazujemy. W procesie tym często stosuje się wizualne analogie, np. pokazanie procesu za pomocą drogi, drzewo, piramida).

4. Stworzenie layoutu

Czym charakteryzuje się dobry layout?

  • nawigacja – należy pokierować wzrokiem odbiorcy
  • hierarchia: co jest najważniejsze? – wokół tego trzeba ułożyć strukturę infografiki. Niech reszta elementów wspiera główny przekaz. Najważniejsze elementy powinny być największe, intensywniejsze w kolorze itp.
  • pusta przestrzeń – nie można się jej bać, dzięki temu odbiorca infografiki nie będzie czul się przytłoczony, tylko skupi się na tym, co najważniejsze.

5. Tworzenie grafiki, ilustracji

W infografice można wykorzystać różne rodzaje grafiki: komputerową – wektorową, ilustracje rysowane tradycyjnymi technikami, zdjęcia.

6. Poprawki i praca nad detalami

Gdy już jest stworzony ogólny obraz infografiki – czas na dopieszczanie jej i pracę nad detalami.

7. Testowanie

Zanim uznam infografikę za skończoną, zamieszczam ją próbnie (w ukryciu) w miejscach, gdzie będzie ona publikowana: na stronie/blogu, na facebooku – sprawdzam czy wszystko jest czytelne – czy nie trzeba np. powiększyć liter, dostosować formatu itp.

8. Puszczenie infografiki w świat, zbieranie pochwał, lajków i linków :)