Na blogu

Wciśnij enter aby wyszukać

INFOGRAFIKA: Zasady budowania relacji przez e-mail

Gosia Zimniak / BIZNES  / INFOGRAFIKA: Zasady budowania relacji przez e-mail

INFOGRAFIKA: Zasady budowania relacji przez e-mail

Miałam ostatnio okazję stworzyć infografiki na podstawie książki „Psychologia sprzedaży – droga do sprawczości, niezależności i pieniędzy” Mateusza Grzesiaka. Jedna z nich jest o zasadach budowania relacji z klientem przez e-mail.

Postanowiłam przedstawić ją na blogu, ponieważ e-mail to główny sposób mojej komunikacji z klientem i domyślam się, że również większości czytelników mojego bloga. Z jednej strony, e-mail jest tak popularny, z drugiej zaś jak pisze Grzesiak w swojej książce jest to najbardziej zniekształcona forma kontaktu — szacuje się, że aż 60% informacji jest błędnie rozumiane przez odbiorców. Dlatego uważam, że warto pokonywać tę barierę, uczyć się tworzenia efektywnych maili, chociażby dzięki takiej infografice.

Jeśli chodzi o komunikację mailową, liczy się zwięzłość nikt nie ma czasu czytać elaboratów i fajnym pomysłem jest to, żeby już na wstępnie streścić, czego będzie dotyczył nasz mail. To co mnie zdziwiło u Grzesiaka, to sugestia, żeby stosować emotikony do pokazania emocji. Hmm, muszę przyznać, że sama czasami powstrzymuję się przed zastosowaniem emotikonu w korespondencji z klientem, zwłaszcza jakimś ‚poważnym’ klientem. No chyba, że widzę, że klient sam je stosuje, to wtedy bez problemu ja również 🙂 I wtedy rzeczywiście wymiana maili robi się taka bardziej ludzka i swobodna 🙂

Na infografice możesz zobaczyć punkt dotyczący telefonu… Nie lubię rozmawiać przez telefon, chwycenie za niego to dla mnie jest „ostateczność”. Chyba że temat jest rzeczywiście bardzo ważny, coś trzeba dokładnie ustalić i nie ma miejsca na zniekształcenia komunikacji powodowane przez e-mail. Wybieram telefon również wtedy, gdy coś można rozwiązać jedną rozmową, a maili wymagałoby to z dziesięć, np. jak muszę się z kimś umówić, ustalić jakiś termin itp.

Zobacz też infografikę o budowaniu relacji przez telefon.