Na blogu

Wciśnij enter aby wyszukać

Dlaczego warto prowadzić bloga eksperckiego? (post gościnny)

Gosia Zimniak / BIZNES  / Dlaczego warto prowadzić bloga eksperckiego? (post gościnny)
blog ekspercki

Dlaczego warto prowadzić bloga eksperckiego? (post gościnny)

post napisała Ola Gościniak – autorka bloga Jestem Interaktywna i książki „Bądź online”

Wystarczy dzielić się swoją wiedzą, by wypozycjonować się w Google, zyskać nowych klientów, zbudować wizerunek eksperta i stworzyć rozpoznawalną markę w sieci. Zobacz, dlaczego blog ekspercki to doskonałe rozwiązanie dla Twojego biznesu.

 

Zalety prowadzenia bloga eksperckiego

Prowadzenie bloga eksperckiego to jeden z najlepszych pomysłów dla  rozwoju Twojej działalności. Tworzenie treści o tematyce, którą zajmujesz się na co dzień jest doskonałą promocją Twojego biznesu, a także możliwością, by zbudować wizerunek eksperta, wypozycjonować się w Google, a także pomóc swoim aktualnym bądź przyszłym klientom.

SEO i pozycja w Google

Jednym z najlepszych sposobów na zadbanie o SEO na stronie WWW jest regularne dodawanie wartościowych treści. Dzięki swoim tekstom możesz wypozycjonować się na wiele fraz i sprawić, że klienci sami będą do Ciebie trafiali, poszukując konkretnych produktów, rozwiązań, czy odpowiedzi na swoje pytania. Im wyżej znajdujesz się w wynikach wyszukiwania Google, tym większy ruch na Twojej stronie.

Budowanie wizerunku eksperta

Warto zadbać o wysoką jakość tekstów na blogu eksperckim. Dobre artykuły rozwiązują problemy czytelników, odpowiadają na ich pytania, jak i proponują przydatne rozwiązania. Tworząc teksty pokazujesz, że jesteś specjalistą w swojej dziedzinie i pasjonatem – w końcu dzielisz się swoją wiedzą, bo lubisz to, co robisz! Tym samym krok, po kroku budujesz swój wizerunek eksperta. Począwszy od pisania bloga, poprzez wypowiadanie się u innych, a skończywszy na udzielaniu się w mediach. Korzysta na tym także Twój biznes – zwiększa się ilość klientów, którzy chcą pracować właśnie z Tobą. Dlaczego? Bo nieco Cię poznali, skorzystali z darmowej wiedzy i zaufali Twoim umiejętnościom.

Promocja działalności

Pisanie bloga eksperckiego jest także formą promocji Twojej działalności. Zamiast natrętnej reklamy, lepszym rozwiązaniem jest podzielenie się swoją wiedzą i doświadczeniem z odbiorcami. Tworząc artykuł na dany temat, możesz nawiązać do swoich płatnych usług, czy produktów, jednak nie jest to główny cel, dla którego piszesz bloga.

Nawiązywanie relacji

Blogowanie to rewelacyjna okazja, by nawiązać nowe znajomości. Nie warto zamykać się na ludzi. Wprost przeciwnie – doskonałym pomysłem jest branie udziału w blogerskich konferencjach. Takie nie tylko zainspirują, ale zaowocują kontaktami, które później mogą przerodzić się w owocne współprace.

Bycie na czasie

Pisanie bloga to także sposób na interakcję z czytelnikami. Dzięki ich zaangażowaniu oraz komentarzom dowiadujesz się, jakie tematy cieszą się największych zainteresowaniem. Ba, to często czytelnicy podsuwają pomysły nie tylko na nowe teksty, ale także produkty i usługi. Warto ich uważnie słuchać!

 

 

Co umieszczać na blogu eksperckim?

Na blogu eksperckim możesz umieścić wiele rodzajów artykułów. Nie ograniczaj się do jednego typu, tylko zadbaj o różnorodność. Twórz poradniki, odpowiedzi na pytania, rozwiązania najpopularniejszych problemów, recenzje, własne rankingi, czy podsumowania miesiąca, w których pokażesz, czym się zajmowałeś.  To wygodniejsze rozwiązanie, które pozwoli Ci regularnie tworzyć, nawet w chwilach, gdy nie masz siły pisać długiego poradnika, czy bazy wiedzy na określony temat.

Nie da się jednak ukryć, że te dłuższe wpisy, którym poświęcasz więcej czasu, to często tzw. teksty filarowe na Twoim blogu. Tego typu artykuły powinny wyczerpywać temat i być możliwie ponadczasowe. Wtedy Twój wysiłek zdecydowanie się opłaci – nawet po dłuższym czasie inni wciąż będą czytali właśnie te treści. Staną się one wizytówką Twojego bloga. Czy to nie wystarczający powód, by poświęcić im nieco czasu?

 

Skąd brać pomysły na teksty?

Wbrew pozorom inspirację możesz znaleźć wszędzie. Odkąd prowadzisz bloga eksperckiego pamiętaj, by mieć ze sobą zawsze coś do pisania. Często najlepsze pomysły na teksty wpadają do głowy w najmniej oczekiwanych sytuacjach. Poniżej znajdziesz kilka sprawdzonych sposobów na znalezienie idealnych tematów.

blog ekspercki

Inspirację do pisania można znaleźć wszędzie 😉

Przeglądaj statystyki

Korzystaj z Google Analytics podłączonego do Twojej strony WWW. Pozbądź się myślenia, że to nudne liczby, tylko zacznij wyciągać wnioski. Sprawdź, na jakie frazy wchodzą Twoi odbiorcy na bloga, jakie teksty najdłużej czytali, a które cieszyły się najmniejszym zainteresowaniem. To wiedza, która umożliwi Ci poznanie potrzeb grupy docelowej, a stąd to już krok, do stworzenia pomocnego artykułu.

Bądź tam, gdzie odbiorcy

Nie ignoruj społeczności zgromadzonej wokół Twojej branży. Bądź na forach tematycznych, śledź najczęstsze pytania, udzielaj się i notuj! To właśnie tutaj dokładnie widzisz, czego potrzebują Twoi odbiorcy. Wyjdź im naprzeciw!

Śledź nowinki z branży

Jeśli chcesz mieć głowę pełną pomysłów, potrzebujesz inspiracji. Poświęć, chociaż 15 minut dziennie na tak zwaną „prasówkę”. Wybierz kilka portali, czy blogów ważnych w Twojej działalności i bądź z nimi na bieżąco.

Blog ekspercki – rób to z pasją!

Blog ekspercki to wyjątkowy sposób na promocję swojej działalności, jak i budowanie wizerunku eksperta. Duża dawka wiedzy podanej w przystępny sposób ze szczyptą osobowości autora to sposób na zwiększenie rozpoznawalności i zyskanie nowych odbiorców — w tym także klientów.

 

Jak się do tego zabrać?

Stworzenie bloga na WordPressie nie jest ani trudne, ani szczególnie pracochłonne.  Każda, nawet najbardziej „nietechniczna”  osoba jest w stanie to zrobić. Wystarczy wiedzieć, jak to wyklikać – krok, po kroku.

—————————

Jeśli potrzebujesz dokładnych wskazówek, to jeszcze do 17 sierpnia kupisz w przedsprzedaży książkę Oli Gościniak „Bądź online”, z której dowiesz się, jak zaplanować, stworzyć, oraz wypromować swoje miejsce w sieci. To kompleksowy poradnik, z którym się nie zgubisz. Co więcej, w „Bądź online” znajdziesz ćwiczenia, porady ekspertów, lifehacki, checklisty oraz słowniczek – to wszystko pozwoli Ci być krok przed innymi.